«

»

Aug 03

Print this Post

BIAS – Aeroshow, Bucuresti 2013

Party aerian la Baneasa.

BIAS – 2013 sau altfel spus Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition s-a desfasurat pe data de 27 iulie 2013, la Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu – Bucuresti, Baneasa. Editia din acest an a fost dedicata celebrarii a 90 de ani de la infiintarea Aeroclubului Romaniei si a fost un regal, mai ales ca s-a bucurat de prezenta multiplului campion mondial de acrobtie Jurgis Kairys si a lui Luca Bertossio – campion mondial la planorism.

Evenimentului aerian a cuprins doua secţiuni principale de evoluţii aeriene.

 

In prima parte a demonstratiei aeriene au evoluat:

 

Aeroclubul Romaniei cu planorul IAR-35 Acro (YR-1003). 

IAR-35 AcroIAR-35 Acro

 

 

 

 

Exercitiu desfasurat de fortele Ministerului Afacerilor Interne

Inspectoratul General de Aviatie al M.A.I, a prezentat publicului o palpitanta demonstratie de politie aeriana, executata de specialistii institutiei, cu ajutorul elicopterului MI-17.

MI-17

 

 

 

 

“Este o componenta aero a activitatilor operative si de instruire ale Ministerului Afacerilor Interne, care indeplineste independent sau in cooperare cu structuri guvernamentale si non-guvernamentale romanesti sau din UE, urmatoarele activitati:

 

  • MI-17sprijin aerian al fortelor de interventie din cadrul MAI (transport, debarcare, parasutare, coborare in rapel)
  • comanda si control prin coordonarea din aer a operatiunilor si actiunilor MAI
  • cautare si salvare pe uscat si pe apa
  • misiuni de cercetare si supraveghere din aer
  • transport si escorta aeriana
  • misiuni umanitare si transport aeromedical de urgenta, in cooperare cu SMURD
  • stingerea incendiilor de suprafata cu ajutorul instalatiilor speciale
  • informare/alertare publica.”

 

Aeroclubul Romaniei: lansare parasutisti

Lansare parasutistiLansare parasutisti

 

 

 

 

 

The Flying Bulls: evolutie B-25J Mitchell

Flying Bulls Aerobatics Team este o echipa de oameni pasionati de avioane si elicoptere de colectie, care isi are originea la inceputul anilor ’60, când a primit numele „Box Trener”,  mai apoi “Sky Box”, devenind ulterior in anul 2001 – „Flying Bulls”.

B-25J MitchellB-25J Mitchell

Flying Bulls este una dintre cele mai apreciate echipe de acrobatii aeriene din lume, exigentele echipei ramanand neschimbate de la inceputurile ei, aceea de a avea un cuvant important de spus in dezvoltarea acrobatiilor aeriene. Telul si performantele in domeniu aducandu-le doua titluri de campioni mondiali in competitiile de acrobatii aeriene, precum si calitatea de membru de onoare al Federatiei Internationale Aeronautice.
Prestatiile lor impresionante ii fac nelipsiti de la cele mai importante show-uri, demonstratii si evenimente de gen.

Detali mai multe despre Flying Bulls Aerobatics Team si avioanele din dotare le gasiti pe site-ul oficial: http://www.flyingbulls.com

 

Scoala Superioara de Aviaţie Civila -­ Eurocopter EC120 Colibri

Eurocopter EC 120

 

 

 

 

Aeroclubul Romaniei: evolutie Extra 300 L

Aeroclubul Romaniei este continuatorul unei traditii incepute inca din 1920 de Aeroclubul Regal al Romanie, care a fost fondat, la initiativa printului George Valentin Bibescu. Actualmente se afla sub conducerea Ministerului Transporturilor si are in subordine, la randul sau, cincisprezece aerocluburi teritoriale in intreaga tara.
Aeroclubul Romaniei este unitate centrala de aeronautica civila si sportiva, precum si unitate sportiva de performanta cu profil aeronautic, care organizeaza:

  1. cursuri de pilotaj si parasutism, gratuite pentru tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 22 de ani
  2. mitinguri aeriene in tara si in strainatate, in colaborare cu institutiile statului sau particulare.

Succesul spectacolului de acrobatie aeriana de la BIAS –  2013, s-a datorat si participarii Aeroclubului Romaniei, prin evolutia echipei nationale de acrobatie aeriana “Hawks of Romania” cu un zbor in formatie, a demonstratiilor lotului national de parasutism si a tinerei echipe acrobatice de zbor cu planorul – “White Wings”.

Aeroclubul RomanieiAeroclubul Romaniei: George Rotaru

 

 

 

 

Scoala de parasutism TNT Brothers: lansare parasutisti

TNT Brothers

 

 

 

 

Aeroclubul Romaniei: evolutie Extra 330 SC

Aeroclubul Romaniei: George Rotaru

George Rotaru – 31 de ani, evolutie solo cu avionul Extra 330 SC (YR-EXA); experienta de zbor de 3000 de ore, fiind specializat ca pilot de incercare planoare, respectiv pilot instructor.

 

Baltic Bees: evoluţie L-39 C Albatros

Baltic Bees a luat fiinta in 2008, fiind prima echipa profesionista de acrobatie aeriana infiintata in statele baltice. Evolueaza pe cinci aeronave de tip L-39C Albatros, fabricate în Republica Ceha si sunt recunoscuti pentru stilul unic de pilotaj cu manevre acrobatice de maxima dificultate.

Baltic Bees - L-39C Albatross

 

 

 

 

Jurgis Kairys: evolutie cu SU 31

Jurgis Kairys_35mai multe detalii despre multiplul campion, in postul de … aici.

 

 

 

“Zbor in crepuscul” – a doua parte a demonstratiei aeriene:

 

Aeroclubul Romaniei: formatie de doua Ikarus C42

Ikarus C42

 

 

 

 

Aeroclubul Romaniei: vanatoare de baloane cu trei ZLIN-uri

Zlin Z-526FZlin Z-142

 

 

 

 

 

The Flying Bulls: evoluţie B-25J Mitchell

North American B-25J Mitchell a intrat in productia de serie in 1940 si primit numele “Mitchell” in onoarea parintelui U.S. Air Force, generalul William “Billy” Mitchell (29. Dec 1879 – 19 Feb 1936).
Avionul celor de la Flying Bulls a fost construit in Kansas City, in 1945 si a impartasit norocul Corsair-ului de a nu participa la razboi. Mai târziu, a fost transportat la Baza Aeriana Davis (Arizona), intr-un cimitir de avioane, unde a fost pus la pastrare. A fost intretinut in conditii bune, iar in 1980 a fost achitionat de un club de zbor din Kansas City care l-a rebotezat Fairfax Ghost, in 1994 a intrat in proprietatea lui Sigi Angerer, cel care avea sa devina pilotul sef al Flying Bulls.
Dupa achizitie a fost pus la punct, trecand printr-o revizie completa in Statele Unite unde a fost restaurat si preschimbat intr-o varianta civila, cu un interior comfortabil. In septembrie 1997, lucrarile s-au incheiat iar Mitchell-ul era pregatit sa zboare peste Atlantic spre Europa.

Au venit americanii ! (dupa 70 de ani) :)Au venit americanii ! (dupa 70 de ani) :)

Acum, Mitchell-ul argintiu incanta cu frumoasa lui linie si reprezinta o atractie deosebita, la spectacolele aeriene la care participa, functioneaza totodata ca model pentru fotografii.

 

Detali mai multe despre Flying Bulls Aerobatics Team si avioanele din dotare le gasiti pe site-ul oficial: http://www.flyingbulls.com

 

Baltic Bees: evoluţie L-39 C Albatros

Team-ul leton, Baltic Bees este compus din cinci piloti experimentati care au la activ mii de ore de zbor pe diverse tipuri de aeronave:

  • Artyom Soloduha – poreclit “Maverick”, team leader cu 500 ore de zbor pe aeronave de tipul: SEP si  L-39
  • Igor Yudkin poreclit “Major”, aripa stanga cu 2200 ore de zbor pe aeronave de tipul: SEP, MIG-21, L-39 si Cessna-172
  • Anatoly Perekriostov poreclit “Maestro”, aripa dreapta cu 3100 ore de zbor pe aeronave de tipul: SEP, L-29, JAK-52, MIG-21, Cessna-172 si L-39
  • Alexander Zarinsh poreclit “Smoke”, coada stanga cu 2200 ore de zbor pe aeronave de tipul: SEP, W-35A, D-42, Premier 1, L-410, L-29 si L-39
  • Valery Sobolev poreclit “God Father”, coada dreapta si pilot solo cu 3500 ore de zbor pe aeronave de tipul: SEP, JAK-52, JAK-18, L-29, MIG-15UTI, MIG-17 si L-39.

Baltic Bees - L-39C Albatross: Artyom SoloduhaBaltic Bees - L-39C Albatross: Igor YudkinBaltic Bees - L-39C Albatross: Valery Sobolev

 

 

 

 

Jurgis Kairys in apus cu SU 31

Jurgis Kairys_22

mai multe detalii despre multiplul campion, in postul de … aici.

 

 

 

Aeroclubul Romaniei: evolutie planoare IAR IS-28B2 

IAR IS-28B2

 

 

 

 

Aeroclubul Romaniei: evoluţie ZLIN 50

Zlin 50LSZlin 50LS

 

 

 

 

Hawks of Romania – Aeroclubul României

Hawks of Romania a luat fiinta in 2007, ca formatie de acrobatie aeriana a Aeroclubului Romaniei, iar de atunci participa la campionatele europene si mondiale de acrobatie si la zeci de show-uri aeronautice, in tara sau strainatate.
Team-ul Hawks of Romania este compus din patru piloti:

  • George Rotaru, cap de formatie, 31 de ani, experienta de zbor – 3000 ore, specializat ca pilot de incercare planor si pilot instructor; zboara cu Extra 330 SC (YR-EXA)
  • Laszlo Ferencz, aripa dreapta, 36 de ani, experienta de zbor – 2500 ore, specializat ca pilot de incercare planor si pilot instructor, Extra 300L (YR-EWH)
  • Iorgov Cristian, aripa stanga, 40 de ani, experienta de zbor – 2000 ore, specializat ca pilot instructor, zboara cu Extra 300L (YR-EWI)
  • Goger Atilla, coada, 40 de ani, 2000 de ore experienta de zbor, specializat ca pilot instructor, zboara cu Extra 300L (YR-EWA).

Aeroclubul RomanieiAeroclubul Romaniei Aeroclubul Romaniei

 

 

 

 

Luca Bertossio, campionul mondial en titre la planorism

La numai 23 de ani, Luca Bertossi este unul dintre frumosii nebuni ai aviatiei, uimind o lume intreaga cu abilitatile sale acrobatice, care l-au propulsat rapid, in doar cativa ani in postura de campion mondial en titre la planorism si expert in acrobatia cu planorul. In afara de acest titlu, Luca mai detine cateva calificari, printre care si cea de pilot pentru avioane de pasageri (ATPL), dar marea lui pasiune ramane zborul cu planorul, care reprezinta “cea mai pura forma de zbor adevarat”.

Luca Bertossio

Arta de a pluti în aer cu planorul ascunde in spate, de fapt calcule matematice atente si formule fizice aplicate exact, dar si curaj. Planorul pe care evolueaza Luca Bertossio este un Swift S1 fabricat in Cehia si este la ora actuala cel mai performant aparat de acest tip din lume. La mansa acestei aeronave, a reusit sa uimeasca o lume intreaga prin acrobatiile sale de exceptie si sa devina un star incontestabil al acrobatiei mondiale cu planorul.

Luca este un adevarat artist al zborului cu planorul, pentru el zborul reprezentand “cea mai sincera exprimare a libertatii tridimensionale”.

Un interviu foarte frumos acordat de Luca Bertossio pentru revista “Pilot Magazin“, pe vi-l recomand, il gasiti la urmatorul link:  Luca Bertossio – interviu.

 

Air Bandits – Iacarii Acrobati & Jurgis Kairys

Air Bandits s-a nascut din dorința lui Jurgis Kairys de a introduce ceva nou și diferit in shows-urile aeriene, la care participa. Formatia de zbor in mod tradițional este compusa din acelasi tip de aeronave care zboara cu precizie in apropiere una de alta, iar acest lucru, uneori, poate deveni un pic plictisitor. Acesta este motivul pentru care coregrafia dinamica a celor de la Air Bandits cuprinde lupte aeriene, evolutii in grup si individuale prezentate intr-un zbor precis cu multe efecte pirotehnice, totul avand ca numitor comun diversitatea, de aeronave, de naționalități și evolutii de zbor.

Anul 2009 a marcat inceputul colaborarii lui Jurgis Kairys cu Iacarii Acrobati (Aerobatic Yakkers) din Romania, sub numele de Air Bandits. Team-ul european al Air Bandits evolueaza in formatie de trei aeroplane, folosind urmatoarele modele de aeronave: YAK-52, YAK-50 si JUKA.

Componenta team-ului este:

Jurgis Kairys – 61 ani, multiplu campion mondial de acrobatie, zboara pe JUKA, un Suhoi modificat

Ioan Postolache – 46 ani, peste 5000 ore de zbor, team lider (Iacarii Acrobati), zboara pe YAK 52 TW (YR-UAA)

Dan Stefanescu – 43 ani,  peste 9500 ore de zbor, aripa dreapta (Iacarii Acrobati), zboara pe YAK 52 TW (YR-UAU)

Cu regret trebuie sa marturisesc ca evolutia celor de la AIR BANDITS nu am urmarit-o si in cosecinta nu am imagini.

 

Mai multe imagini in … galerie.

Share

Permanent link to this article: http://arsfotografica.ro/index.php/evenimente/bias-aeroshow-bucuresti-2013

3 comments

  1. bodog88

    Incredible! This blog looks just like my old one!
    It’s on a totally different topic but it has pretty much the same layout and design.
    Superb choice of colors!

  2. michael kors

    Saved as a favorite, I love your site!

    michael kors

  3. Rosalie

    Foarte interesanta postare

Leave a Reply to michael kors Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *